linképítés meeting

Manapság az internet szerves része mindennapjainknak. Akár magánszemélyről van szó, akár vállalatról, a netes jelenlét adott, bár más-más szinten. Ha azonban valaki vállalkozó, ez hatványozottan igaz.

Jelenlét a világhálón

Ma már a vásárlások 10%-át interneten intézik az emberek, ezt a folyamatot pedig csak erősítették az utóbbi időszak történései. A világjárvány miatt az emberek nem szívesen léptek ki az otthonukból és mentek zsúfolt helyekre, így maradt az online rendelés. A vállalkozóknak pedig követniük kellett a megnövekedett igényeket, termékeiket és szolgáltatásaikat elérhetővé tenni a világhálón.

Az emberek többsége a keresőmotorok közül a Google-t használja, azonban nem biztos, hogy a vállalkozásunkat az elsők között fogja feldobni, ha valaki egy adott kulcsszóval rákeres. Ha csak a sokadik oldalon jelenik meg a weboldalunk, nincsen nyert ügyünk. Az emberek zöme nem jut túl az első pár oldalon, ha ott megtalálta, amit keresett, ezért nagyon sok múlik a keresőoptimalizáláson.

Keresőoptimalizálás és prémium linképítés

A keresőoptimalizálás angol neve Search Engine Optimization, vagyis röviden SEO. Ezzel már sok helyen találkozhattunk, mert manapság nagyon népszerű fogalommá vált. Ezen folyamat során a nem fizetett hirdetések közötti besorolásunkat javíthatjuk, vagyis a saját oldalunk előbb fog megjelenni, mint a többi hasonló oldal.

A folyamat során a SEO szakemberek elemzik a kulcsszavakat, az emberek keresési szokásait és hajlamát, a célközönséget és a keresőmotorokat, és ezek ismeretében optimalizálják a honlapot. Természetesen nem csak ilyen jellegű tartalmakra lehet rákeresni, hanem akár képekre, videókra, hétköznapi vagy éppen tudományos cikkekre is. A saját weboldalon belüli linkelések javíthatják a pozíciónkat a keresés során, ezért is fontos a belső linkek szerepe.

A prémium linképítés fontosságát pedig nem lehet eléggé hangsúlyozni. Ha a weboldalunkra nem mutatnak jó minőségű linkek más webhelyekről, akkor nagyjából 0 az esélyünk a jó helyezésekre a Google keresőben.

Mivel manapság még mindig az informatika az egyik leggyorsabban fejlődő terület, a keresőoptimalizálóknak is folyton fejlődnie kell. Ha megtörtént az optimalizálás, egyáltalán nem biztos, hogy egy fél vagy egy év múlva ez még mindig megfelelő lesz. Folyamatosan lépést kell tartanunk az igényekkel.