Phoo Magazin | Henri Cartier-Bresson és Martine Franck
Phoo Magazine - Budapest based visual storytelling magazine - Kortárs Fotográfiai Magazin
Phoo Magazin, Phoo, Phootographers, Kortárs Fotográfiai Magazin, Visual Storytelling, Professional photography, magazine, phoo.hu, hungarian, budapest, kálló péter, visual, vizuális, fotóesszé, sorozat, igényes tartalom, fotózás, hasselblad, leica, nikon, szabadidő, tartalom szolgáltatás, fekete-fehér, színes, kodak, fotóriport, like, facebook, twitter, ingyenes, okos, képírás, képíró, magyar, fényképezés, VII magazin, new york times, lens culture, visual culture, vizuális kultúra, vizuális kommunikáció, BKF, MOME, muosz, kiemelkedő, minőség,
22431
single,single-post,postid-22431,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_non_responsive
image

Henri Cartier-Bresson és Martine Franck

Szerelem a keresőn keresztűl

Két nagyszerű fotográfus szerelméről ír Richard Conway a Time hasábjain. Bresson és Martine Franck elkötelezetten kitartottak két szenvedélyük, egymás és a fotográfia mellett egy életen át. Charlie Rose híres beszélgetős műsorában, Amerika leghíresebb talk-showjában, Franck elárulta, hogy a Magnum alapító Bresson kontakt nézegetés ürügyén csábította el a hosszú lábú fotográfus nőt.

A vonzalom kölcsönös volt, és annak ellenére, hogy a francia Bresson 30 évvel idősebb volt, életük végéig, Bresson 2004-ben bekövetkezett haláláig együttmaradtak. Martine két évvel az interjú után halt meg. Nyolc évvel élte túl szerelmét. Egyetlen gyermekük született, Mélanie, aki az Henri Cartier-Bresson Foundation alapítója és édesapja párizsi fotóműtermének és hagyatékának gondozója.

Egy életet átívelő képsorozatot állított össze a LightBox, Cartier-Bresson és Franck szemén keresztül bemutatva a másikat, melyek nagyon beszédesek és gondolatébresztőek. Amellett, hogy betekinthetünk két fotóslegenda mindennapjaiba, egy időutazás is a sorozat. A képeken nem szerepelnek együtt, és talán nem is a legjobb, legboldogabb pillanatukban vannak elkapva, talán nem is a képek szereplőjéből, hanem a készítőjéből árad a szerelem. Olyan intim pillanatok ezek, melyek a fotósról árul el érzelmeket és nem a fotóalanyról.

Még egy apró részlet, ami az avatott szemnek feltűnik, ezért is ragadta meg a Phoo figyelmét különösen, egyikük nyakában sincsen állandóan fényképezőgép, mint a mai kor fotósainak, akik ezzel definiálják saját magukat. Az a két kép, melyen mintegy mellékesként feltűnik egy apró Leica, szintén elgondolkodtat, automatikusan összehasonlításra késztet a jelen kor fotósaival, akik szinte katonaként, felszerelésként cipelik magukon a gépet, a technika nyomása alatt legtöbbször elvonódik a figyelem a képről és annak tartalmáról.

Mennyivel lehetett jobban a képre koncentrálni Bresson idejében egy maroknyi kamerával, mint most egy fegyverzetnyi arzenállal?

image

Forrás: http://time.com/3449917/henri-cartier-bresson-and-martine-franck-love-through-a-lens/